Hvem er Give hundeklub

Give Hundeklub blev stiftet den 2/9-2004, med det formål at sætte fokus på familiehunden og træningen af den.

Klubben bestræber sig på at hjælpe familier, med at få en lydig og god familiehund ved brug af positive og moderne lystbetonede træningsmetoder.

Hvordan træner Give Hundeklub

Give hundeklub træner efter principper som er lystbetonet. Lystbetonet træning (positiv forstærkning) betyder at man roser hunden for en ønsket adfærd f.eks. hvis hunden sætter sig på kommando, så bliver den rost med godbidder og kæl, dog ignorer/afleder man hunden, når den udviser uønsket adfærd, som f.eks. at vende ryggen til hunden, hvis den springer op.

Vores erfaringer viser, at man igennem lystbetonet træning, kan få en lydig og glad familiehund, samtidig med at man giver hunden et indholdsrigt liv og får et godt forhold og samarbejde med sin hund.

Give Hundeklub arbejder også med at lære hundeejer og deres familier at respektere deres hund og dens grænser. Dette fører til et godt og tæt forhold til hunden, som bygger på samarbejde og gensidig respekt.

Hvad tilbyder Give hundeklub

Give Hundeklub vil gerne tilbyde medlemmer arrangementer og aktiviteter "ud-af-huset". Dette kan f.eks. være ture til hav eller sø, nærliggende hundeskove, hundesvømmehal, foredrag og kursus om hunde og træning osv.

Alle i familien er velkommen til at deltage i arrangementerne og komme med til den ugentlige træning.

Det sociale element og samvær er en vigtig del af i Give Hundeklub og vil gerne opfordre  og alle er velkomne til at deltage i aktiviteterne, eller til at blive og få en sludder efter træning.

Klubbens mission

• At hjælpe hundefamilier til at træne på en positiv og moderne måde, uden nogen former for straf,
  • At kunne få en lydig hund og et godt lederskab.
  • At hjælpe hundefamilier til at aktivere deres hund på en sjov måde, så den får et godt og indholdsrigt liv.
  • At afholde træningstimer hvor indlæringsprincipperne fremmer respekten for dyrehold og hundens velfærd.
  • At hjælpe unge til at få et godt samarbejde med hunden i familien og have en generel respekt for hunden.
  • At hindre voldelig adfærd og anden grov behandling af hunden.
  • At tilbyde medlemmerne, at det sociale element og samvær vægtes højt.
  • At trænerne altid er opdateret omkring de nyeste træningsmetoder under hensyntagen til dyrevelfærd.

Alle vores aktiviteter foregår i et røgfrit miljø, er rygere selvfølgelig velkommen, vi holder blot alle aktiviteter, samt klub- og mødelokalerne røgfri.

Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål til klubben omkring træningen, eller omkring valg af hund, opdragelse, renlighed eller du generelt bare står med et spørgsmål, så skal du være velkommen til at kontakte klubben under fanen "kontakt".